Λίγα λόγια για εμάς...


Καλώς ήρθατε στο Blog της Λέσχης Ανάγνωσης και Φιλαναγνωσίας, το οποίο βραβεύτηκε με το βραβείο "Κυριάκος Παπαδόπουλος" του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου το 2015.
Το Blog δημιουργήθηκε το 2013, με αφορμή τη Λέσχη Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ανατολικής Αττικής, η οποία λειτουργεί στο πλαίσιο των δράσεων του Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης και στεγάζεται στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κορωπίου. Στόχος της Λέσχης είναι μέσα από την ανάγνωση βιβλίων παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας, την ανταλλαγή απόψεων και το σχεδιασμό φιλαναγνωστικών δραστηριοτήτων, να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά ως δράση στον εκπαιδευτικό κύκλο και κατ' επέκταση στους μαθητές.
Οι δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, οι δράσεις και οι ιδέες που προκύπτουν μέσα από τις συναντήσεις της Λέσχης, θα παρουσιάζονται μέσα από το Βlog, ενώ ταυτόχρονα θα προτείνονται βιβλία θεματικά, θα παρουσιάζονται οι νέες κυκλοφορίες βιβλίων και θα προβάλλονται δράσεις φιλαναγνωσίας σε σχολεία.
Υπεύθυνη συντονισμού της Λέσχης και διαχειρίστρια του Blog είναι η Χρύσα Κουράκη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης.

Από το Σεπτέμβριο του 2016, συνεργάτιδες του blog είναι η εκπαιδευτικός Τζελίνα Βογιατζόγλου και η συγγραφέας Βασιλική Κατέρη, η οποία έχει αναλάβει τη θεματική ενότητα "Η τέρψη της ανάγνωσης", με σκοπό από τη ματιά του απλού αναγνώστη -και όχι του εκπαιδευτικού- να σχολιάζει βιβλία που προσφέρουν τη χαρά της ανάγνωσης στα παιδιά.
mail επικοινωνίας:
ckouraki@hotmail.gr






Τρίτη 1 Απριλίου 2014

Δραστηριότητες φιλαναγνωσίας - Βελισσάριος, ο τίγρης φούρναρης, Gaetan Doremus

 
Βελισσάριος, Ο τίγρης - φούρναρης
Gaetan Doremus
Μετάφραση: Σάντρα Βρέττα
Εκδ. Ποταμός
 

 

Υπόθεση
O Bελισσάριος είναι ένας ασυνήθιστος τίγρης-φούρναρης με το μοναδικό χάρισμα του παραμυθά. Mια φορά τη βδομάδα, μάλιστα, φοράει ανθρώπινα ρούχα και εμφανίζεται στο θέατρο όπου αφηγείται ιστορίες στα παιδιά. Όταν όμως μια νύχτα βγαίνει στη σκηνή δίχως κουστούμι και αποκαλύπτεται η πραγματική του ταυτότητα του τίγρη, οι χωρικοί σταματούν ν' αγοράζουν το ψωμί του και αρχίζουν να συνωμοτούν εναντίον του. Oύτε λίγο ούτε πολύ, ο καημένος ο Bελισσάριος καταλήγει πίσω από τα σίδερα της φυλακής. Θα χρειαστεί η δημιουργική παρέμβαση των παιδιών για να απελευθερωθεί ο συμπαθητικός τίγρης και να αναλάβει τα παλιά του καθήκοντα του φούρναρη και του παραμυθά.

Δραστηριότητες
  • Τα παιδιά – ήρωες του βιβλίου αποφάσισαν να υπερασπιστούν τον Βελισσάριο φορώντας ρούχα τίγρη. Επιλέγουμε τον τρόπο που θα επέλεγαν για να δείξουν την αντίθεση τους; (π.χ να φτιάξουν πανό, διαδήλωση , άρθρο στην εφημερίδα, συνέντευξη από τον Βελισσάριο και κοινοποίηση του θέματος) και το υλοποιούμε.
  • Δραματοποίηση χρησιμοποιώντας την διακοσμημένη αίθουσα ως σκηνή.
  • Χωριζόμαστε σε ομάδες ή και ατομικά και ζωγραφίζουμε το σημείο του βιβλίου που μας αγγίζει περισσότερο. Μετά φτιάχνουμε τις εργασίες τους guilt.
  • Φτιάχνουμε τον Βελισσάριο σε μεγάλο μέγεθος (από ύφασμα , λινάτσα, κ.α) και τα παιδιά γράφουν τα συναισθήματα τους και τα βάζουν  μέσα σε μπαλόνια. Γεμίζουμε τον τίγρη λινάτσα με τα μπαλόνια. Μόλις δίνουμε τη λύση βγαίνουν τα μπαλόνια από την κοιλιά του τίγρη. Μένουν τα συναισθήματα. 
  • Σκεφτόμαστε  ένα τρόφιμο με κάποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό και φτιάχνουμε τη δική μας ιστορία.
Σχεδιασμός δραστηριοτήτων από τα μέλη της Λέσχης Ανάγνωσης: Ρένα Καρατζόγλου


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου