Λίγα λόγια για εμάς...


Καλώς ήρθατε στο Blog της Λέσχης Ανάγνωσης και Φιλαναγνωσίας, το οποίο βραβεύτηκε με το βραβείο "Κυριάκος Παπαδόπουλος" του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου το 2015.
Το Blog δημιουργήθηκε το 2013, με αφορμή τη Λέσχη Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ανατολικής Αττικής, η οποία λειτουργεί στο πλαίσιο των δράσεων του Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης και στεγάζεται στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κορωπίου. Στόχος της Λέσχης είναι μέσα από την ανάγνωση βιβλίων παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας, την ανταλλαγή απόψεων και το σχεδιασμό φιλαναγνωστικών δραστηριοτήτων, να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά ως δράση στον εκπαιδευτικό κύκλο και κατ' επέκταση στους μαθητές.
Οι δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, οι δράσεις και οι ιδέες που προκύπτουν μέσα από τις συναντήσεις της Λέσχης, θα παρουσιάζονται μέσα από το Βlog, ενώ ταυτόχρονα θα προτείνονται βιβλία θεματικά, θα παρουσιάζονται οι νέες κυκλοφορίες βιβλίων και θα προβάλλονται δράσεις φιλαναγνωσίας σε σχολεία.
Υπεύθυνη συντονισμού της Λέσχης και διαχειρίστρια του Blog είναι η Χρύσα Κουράκη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης.

Από το Σεπτέμβριο του 2016, συνεργάτιδες του blog είναι η εκπαιδευτικός Τζελίνα Βογιατζόγλου και η συγγραφέας Βασιλική Κατέρη, η οποία έχει αναλάβει τη θεματική ενότητα "Η τέρψη της ανάγνωσης", με σκοπό από τη ματιά του απλού αναγνώστη -και όχι του εκπαιδευτικού- να σχολιάζει βιβλία που προσφέρουν τη χαρά της ανάγνωσης στα παιδιά.
mail επικοινωνίας:
ckouraki@hotmail.gr






Τετάρτη 3 Απριλίου 2013

Δραστηριότητες Φιλαναγνωσίας - Στον πίνακα!, Μαρία Παπαγιάννη

Στον πίνακα!, Μαρία Παπαγιάννη
Εικονογράφηση: Σ. Τουλιάτου - Π. Μπουλούμπασης
Πατάκης

Τι γίνεται όταν κάποιος από τους μικρούς μας μαθητές φοβάται ή ντρέπεται να σηκωθεί στον πίνακα;Πόσα καμώματα σκαρφίζεται για να γλιτώσει;
Και πού καταλήγουν όλες αυτές οι προσπάθειές του;
Αυτοί κι άλλοι πολλοί προβληματισμοί θίγονται στο, γεμάτο χιούμορ , βιβλιαράκι για μικρούς ή /και μεγάλους αναγνώστες της Μαρίας Παπαγιάννη «Στον πίνακα!». Η ανάγνωση και η πλούσια εικονογράφηση του βιβλίου από μόνες τους είναι αρκετές για να …ξεσηκώσουν μυαλό και φαντασία.





Δραστηριότητες

  • Σκεφτόμαστε και καταγράφουμε μια μεγάλη λίστα με σκέρτσα και προφάσεις που δίνονται προκειμένου να μη σηκωθούν τα παιδιά στον πίνακα. 
  • Αλλάζουμε τη ροή της ιστορίας, ώστε να αλλάξει και η στάση του μικρού Πέτρου, του πρωταγωνιστή. 
  • Κατανοούμε και αναλύουμε τη στάση και τις συμπεριφορές του Πέτρου , παίζοντας το παιχνίδι του «περιγράμματος του χαρακτήρα» και της «ασπίδας της συνείδησης». 
  • Δημιουργούμε μέσα από το μάθημα των εικαστικών διάφορα είδη από «πίνακες» καλούς ή κακούς. Διακρίνουμε την αντίθεση ενός πίνακα με τη μορφή μιας φάλαινας (θηρίου) και ενός πίνακα σχεδιασμένου από όμορφα στοιχεία της φύσης προκειμένου να ευαισθητοποιηθούν θετικά οι μαθητές με την παρουσία του στην τάξη ως απαραίτητου εργαλείου στη μάθησή τους. 
  • Ενισχύουμε θετικά τη μορφή του «κακού» πίνακα που εικονίζεται στο βιβλιαράκι προτείνοντας να ζωγραφίσουν τα παιδιά ό,τι τους αρέσει στον δικό τους πίνακα ή να δημιουργήσουν κολάζ με διάφορα υλικά, για να μετατραπεί ο «κακός» πίνακας σε «καλό». 
  • Κάνουμε αναφορά και ανάλυση της έννοιας «πίνακας» και σε άλλους τομείς ( π.χ. ζωγραφικός πίνακας, διαδραστικός πίνακας, κ.ά.). 
  • Γράφουμε τραγούδι σχετικό με το βιβλίο. 

Σχεδιασμός Δραστηριοτήτων: 
Κέλλη Αθανασία, Κεφοκέρη Κλεονίκη, Μαρκογιαννάκης Γιώργος,  
                                                   Φαντοπούλου Άννα


........................................................................................................................................................................





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου